
تأیید حمله سایبری به ۴ بانک بزرگ کشور/ اختلال در سامانهها در حال رفع است
در پی بروز اختلال در سامانههای چهار بانک بزرگ کشور، شورای هماهنگی بانکها با اطمینانبخشی به مشتریان درباره حفظ حریم خصوصی و امنیت دادهها، تصریح کرد که اختلال ایجاد شده ناشی از یک حمله سایبری محدود بوده و تیمهای فنی در حال بازگرداندن خدمات به وضعیت عادی هستند.
به گزارش نماد اقتصاد، شورای هماهنگی بانکها در اطلاعیهای ضمن تأیید بروز حمله سایبری به زیرساختهای ارتباطی مشترک چهار بانک ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات، از آغاز عملیات بازیابی و ایمنسازی سامانهها خبر داد.
بر اساس این گزارش، تیمهای فنی بلافاصله پس از مشاهده نشانههای غیرعادی در سامانههای این بانکها، پروتکلهای پیشگیرانه را برای صیانت از دادههای مشتریان و زیرساختهای بانکی فعال کردند.
مطابق بررسیهای تخصصی، این حمله سایبری محدود بوده و تأکید شده است که هیچگونه دسترسی غیرمجازی به اطلاعات مشتریان صورت نگرفته و دادهای حذف نشده است. در حال حاضر تمامی زیرساختها تحت کنترل کارشناسان فنی قرار دارد و تلاش برای بازگشت سریع خدمات بانکی به حالت عادی با جدیت ادامه دارد.
شورای هماهنگی بانکها ضمن پوزش از مشتریان به دلیل محدودیتهای موقت ایجاد شده، از آنان خواست اخبار و اطلاعات تکمیلی را صرفاً از طریق کانالهای اطلاعرسانی رسمی پیگیری کنند.
عارفه سلیمانی
مشاهده دیگر مطالباخبار مرتبط

همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تأمین میشود

رشد اقتصادی ایران منفی ۰.۷ درصد شد

بانک مرکزی سهمیه ارز اربعین را اعلام کرد

چرا بانک مرکزی نرخهای ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی را حذف کرد؟

خیز تازه بانک مرکزی برای جهش تجارت با روسیه

 copy.webp)
۰ دیدگاه