باغبادرانی: مجلس پیگیر اتصال دستگاه‌ها به سامانه املاک  می‌شود

باغبادرانی: مجلس پیگیر اتصال دستگاه‌ها به سامانه املاک می‌شود

عارفه سلیمانی
۶ اردیبهشت ۱۴۰۴

به گزارش نماداقتصاد، پولادی باغبادرانی  با انتقاد از عدم اتصال برخی نهادها از جمله شهرداری‌ها به این سامانه، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان، شناسایی املاک خالی و اخذ مالیات از آن‌هاست تا در راستای ساماندهی بازار مسکن گام برداریم؛ اما متأسفانه پس از گذشت دو سال و نیم، هنوز برخی دستگاه‌ها […]

به گزارش نماداقتصاد، پولادی باغبادرانی  با انتقاد از عدم اتصال برخی نهادها از جمله شهرداری‌ها به این سامانه، اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان، شناسایی املاک خالی و اخذ مالیات از آن‌هاست تا در راستای ساماندهی بازار مسکن گام برداریم؛ اما متأسفانه پس از گذشت دو سال و نیم، هنوز برخی دستگاه‌ها به این سامانه متصل نشده‌اند که این امر اجرای قانون را با اختلال مواجه کرده است.

وی افزود: عدم همکاری شهرداری‌ها و سایر نهادهای مرتبط، امکان جمع‌آوری دقیق اطلاعات و اعمال مالیات بر املاک خالی را مختل کرده است. این در حالی است که اتصال کامل همه دستگاه‌ها به سامانه، شرط لازم برای تحقق اهداف این قانون است.

نماینده لنجان با بیان اینکه قوانین باید اجرایی شوند، نه اینکه صرفاً روی کاغذ باقی بمانند، تصریح کرد: عدم اجرای صحیح این قانون نه‌تنها به بی‌اعتمادی مردم می‌انجامد، بلکه فرصت‌های اصلاحی در حوزه مسکن را نیز از بین می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به بحران گرانی مسکن، خاطرنشان کرد: برای مهار افزایش قیمت‌ها، باید مسکن از حالت کالای سرمایه‌ای خارج شود و به سمت تأمین نیاز اقشار کم‌درآمد سوق داده شود. در غیر این صورت، امکان دسترسی این قشر به مسکن فراهم نخواهد شد.

پولادی باغبادرانی در پایان از برنامه مجلس برای پیگیری اجرای این قانون در سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: پیگیریم که دولت و تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط، از جمله شهرداری‌ها، را ملزم به همکاری کامل با این سامانه کنیم. این موضوع یک ضرورت اساسی برای بهبود وضعیت مسکن در کشور است.

Author

عارفه سلیمانی

مشاهده دیگر مطالب
لینک کوتاه مطلب:
https://namadeghtesad.ir/?p=37410
لینک با موفقیت کپی شد!

اخبار مرتبط

۰ دیدگاه