تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
کد خبر : 7443

هواشناسی: ادامه بارش ها تا روز شنبه

هواشناسی: ادامه بارش ها تا روز شنبه
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به این که امروز و فردا در کشور شاهد ادامه بارش‌ها خواهیم بود، برای روز یکشنبه، جوی آرام در بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی کرد.

به گزارش نماد اقتصاد، امیرحسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز در نیمه غربی کشور، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور، رگبار باران، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید و همچنین بارش خفیف با وزش باد نسبتاً شدید را در مناطقی از مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، قزوین، البرز و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای فردا در شمال غرب، غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق و برخی مناطق از جنوب و شرق کشور رگبار خواهیم داشت که این رگبار گاهی می‌تواند همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک باشد.

وی افزود: روز یکشنبه نیز در برخی نقاط از شمال غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق رگبار پراکنده خواهیم داشت و گاهی هم وزش باد شدید خواهد بود و سایر مناطق کشور در این روز جوی آرام خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه نیز با ورود سامانه بارشی از غرب، نیمه غربی و سه‌شنبه نیمه شمالی و ارتفاعات زاگرس در جنوب غرب بارش خواهند داشت.

وی در خصوص وضعیت جوی سواحل کشور نیز گفت: دریای خزر، خلیج‌فارس، دریای عمان و تنگه هرمز نیز برای امروز و فردا مواج و متلاطم خواهند بود.

نقشینه تصریح کرد: برای تهران نیز امروز گاهی رگبار باران و وزش باد را خواهیم داشت و در برخی ساعات امکان تشدید وزش باد وجود دارد. امشب نیز احتمال بارش و گاهی وزش باد شدید وجود دارد. فردا آسمان تهران نیمه‌ابری و همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای تهران نیز امروز ۲۵ و کمینه دما ۱۷ درجه گزارش شده است.