کریدور‌های سبز راه‌اندازی می‌شود
به زودی؛

کریدور‌های سبز راه‌اندازی می‌شود

عارفه سلیمانی
۳ تیر ۱۴۰۵

در پی نشست مشترک مقامات گمرکی و راهداری ایران با معاون وزیر اقتصاد ارمنستان در ایروان، توافقات کلیدی برای تسهیل تجارت دوجانبه صورت گرفت. اصلی‌ترین خروجی این دیدار، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی «کریدور سبز» با هدف افزایش حجم ترانزیت، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و سرعت‌بخشی به تشریفات گمرکی میان دو کشور است.

به گزارش نماد اقتصاد، به‌منظور رفع موانع لجستیکی و توسعه مبادلات اقتصادی، هیئت بلندپایه‌ای از ایران با مقامات ارمنستانی در ایروان دیدار کردند. در این نشست، چنگیز خناری، مدیرکل دفتر ترانزیت گمرک ایران، ضمن تبیین برنامه‌های گمرک برای فعال‌سازی کریدورهای ترانزیتی، از ارائه تسهیلات ویژه به فعالان مجاز اقتصادی و ایجاد زیرساخت‌های تبادل اطلاعات گمرکی بین دو کشور خبر داد.

از سوی دیگر، رضا اکبری، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، هدف از این رایزنی‌ها را حذف گلوگاه‌های حمل‌ونقل بین‌المللی عنوان کرد. طرف ارمنستانی نیز با تأکید بر عزم جدی ایروان برای کاهش هزینه‌های ترانزیتی، از آمادگی این کشور برای ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد.

در این نشست که با حضور سفیر ایران در ارمنستان و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، راهکارهای عملیاتی برای افزایش تعداد ناوگان باری در مرز مشترک و بازنگری در عوارض مرزی مورد بررسی قرار گرفت تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ترانزیتی و لجستیکی، تجارت میان دو کشور وارد مرحله جدیدی از سرعت و کارایی شود.

Author

عارفه سلیمانی

مشاهده دیگر مطالب
لینک کوتاه مطلب:
https://namadeghtesad.ir/?p=66800
لینک با موفقیت کپی شد!

اخبار مرتبط

۰ دیدگاه