عبور موفق نفت ایران از خط محاصره

عبور موفق نفت ایران از خط محاصره

عارفه سلیمانی
۳۱ خرداد ۱۴۰۵

مدیرعامل شرکت ملی نفت که در ترکیب هیأت مذاکره‌کننده ایران در سوئیس حضور دارد، از عبور موفق ۲۵ میلیون بشکه نفت از «خط فرضی محاصره» طی هفته گذشته خبر داد؛ حجمی که معادل نیمی از ظرفیت صادرات ماهانه کشور محسوب می‌شود.

به گزارش نماد اقتصاد، حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با اعلام خبر موفقیت‌آمیز عبور کشتی‌های نفت‌کش کشور از خطوط پرخطر دریایی، تأکید کرد که از دوشنبه هفته گذشته تاکنون، ۲۵ میلیون بشکه نفت از «خط فرضی محاصره» عبور کرده است.

بورد که به‌عنوان یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران در سوئیس حضور دارد، در تشریح جزئیات این موفقیت لجستیکی گفت: بخش عمده‌ای از ذخایر نفتی ما از خلیج‌فارس و دریای عمان عبور کرده است. امیدواریم این محموله‌ها بدون بروز چالش‌های معمول پس از عبور از مناطق پرخطر، پروسه فروش را طی کرده و به مقاصد نهایی خود برسند.

او با اشاره به مشکلات پیشین کشتی‌های ایرانی در مواجهه با اقدامات کشورهای متخاصم پس از عبور از خط محاصره، ابراز امیدواری کرد که این انتقال‌ها با امنیت کامل انجام شود.

اگرچه مدیرعامل شرکت ملی نفت از اعلام جزئیات ارقام فروش نفت در این بازه زمانی خودداری کرد، اما حجم ۲۵ میلیون بشکه‌ای محموله‌های عبوری را «بسیار قابل‌توجه» خواند.

به گفته وی، این میزان نفت خارج‌شده در کمتر از یک هفته، بیش از ۵۰ درصد ظرفیت کل صادرات ماهانه ایران را پوشش می‌دهد که نشان‌دهنده گام بلند ایران در تقویت قدرت مانور صادراتی و خنثی‌سازی محدودیت‌های دریایی است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تیم‌های دیپلماتیک و اقتصادی ایران در سوئیس مشغول رایزنی برای تثبیت تفاهم‌های اخیر و تضمین جریان آزاد انرژی هستند.

Author

عارفه سلیمانی

مشاهده دیگر مطالب
لینک کوتاه مطلب:
https://namadeghtesad.ir/?p=66500
لینک با موفقیت کپی شد!

اخبار مرتبط

۰ دیدگاه