
عبور موفق نفت ایران از خط محاصره
مدیرعامل شرکت ملی نفت که در ترکیب هیأت مذاکرهکننده ایران در سوئیس حضور دارد، از عبور موفق ۲۵ میلیون بشکه نفت از «خط فرضی محاصره» طی هفته گذشته خبر داد؛ حجمی که معادل نیمی از ظرفیت صادرات ماهانه کشور محسوب میشود.
به گزارش نماد اقتصاد، حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، با اعلام خبر موفقیتآمیز عبور کشتیهای نفتکش کشور از خطوط پرخطر دریایی، تأکید کرد که از دوشنبه هفته گذشته تاکنون، ۲۵ میلیون بشکه نفت از «خط فرضی محاصره» عبور کرده است.
بورد که بهعنوان یکی از اعضای تیم مذاکرهکننده ایران در سوئیس حضور دارد، در تشریح جزئیات این موفقیت لجستیکی گفت: بخش عمدهای از ذخایر نفتی ما از خلیجفارس و دریای عمان عبور کرده است. امیدواریم این محمولهها بدون بروز چالشهای معمول پس از عبور از مناطق پرخطر، پروسه فروش را طی کرده و به مقاصد نهایی خود برسند.
او با اشاره به مشکلات پیشین کشتیهای ایرانی در مواجهه با اقدامات کشورهای متخاصم پس از عبور از خط محاصره، ابراز امیدواری کرد که این انتقالها با امنیت کامل انجام شود.
اگرچه مدیرعامل شرکت ملی نفت از اعلام جزئیات ارقام فروش نفت در این بازه زمانی خودداری کرد، اما حجم ۲۵ میلیون بشکهای محمولههای عبوری را «بسیار قابلتوجه» خواند.
به گفته وی، این میزان نفت خارجشده در کمتر از یک هفته، بیش از ۵۰ درصد ظرفیت کل صادرات ماهانه ایران را پوشش میدهد که نشاندهنده گام بلند ایران در تقویت قدرت مانور صادراتی و خنثیسازی محدودیتهای دریایی است.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که تیمهای دیپلماتیک و اقتصادی ایران در سوئیس مشغول رایزنی برای تثبیت تفاهمهای اخیر و تضمین جریان آزاد انرژی هستند.
عارفه سلیمانی
مشاهده دیگر مطالباخبار مرتبط

اقتصاد کشور بدون نفت کوچکتر شد

گره تحریم نفتی ایران باز شد؟

تولید نفت در ایران به ۲.۳ میلیون بشکه رسید

بازگشت نفت به مدار نزولی/ قیمت چقدر شد؟

چراغ سبز اوپکپلاس برای افزایش تولید نفت / سهمیه جدید عربستان و روسیه مشخص شد

 copy.webp)
۰ دیدگاه