آیا تجارت ایران و امارات از جبل‌علی دوباره جان گرفت؟

آیا تجارت ایران و امارات از جبل‌علی دوباره جان گرفت؟

عارفه سلیمانی
۶ تیر ۱۴۰۵

معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از فعال‌سازی دوباره مسیر تجاری ایران-امارات از طریق بندر جبل‌علی خبر داد و گفت پس از توقف این مسیر در جریان جنگ تحمیلی اخیر، اکنون ترخیص کالا‌ها و کانتینر‌های رسوب‌کرده ایرانی از سر گرفته شده است.

به گزارش نماد اقتصاد، سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، از فعال‌سازی مجدد مراودات تجاری میان ایران و امارات از مسیر بندر جبل‌علی خبر داد؛ بندری که به گفته او یکی از مهم‌ترین بنادر ترانزیتی جنوب خلیج فارس و کانال اصلی تجارت دو کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به توقف حمل و ترانزیت کالا از این بندر در جریان جنگ تحمیلی اخیر، گفت در ماه‌های گذشته به دلیل شرایط جنگی، تجار ایرانی نتوانسته‌اند کالا‌های خود را ترخیص کنند و حجم قابل‌توجهی از کانتینرهای ایرانی در بندر جبل‌علی رسوب کرده است.

قنادزاده افزود با بازگشت آرامش نسبی به منطقه، روند ترخیص این کالا‌ها و کانتینرها از سر گرفته شده و مسیر‌های تجاری با امارات نیز به‌تدریج فعال شده‌اند. وی با بیان اینکه این روند با شیب ملایمی پیش می‌رود، ابراز امیدواری کرد تجارت دو کشور به شرایط عادی پیش از جنگ بازگردد.

Author

عارفه سلیمانی

مشاهده دیگر مطالب
لینک کوتاه مطلب:
https://namadeghtesad.ir/?p=66963
لینک با موفقیت کپی شد!

اخبار مرتبط

۰ دیدگاه