تکمیل خودروهای ناقص سایپا تا دو ماه آینده

تکمیل خودروهای ناقص سایپا تا دو ماه آینده

عارفه سلیمانی
۲۷ خرداد ۱۴۰۵

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد تولید خودروهای ناقص سایپا به دلیل کمبود قطعات بوده و با امضای تفاهم‌نامه‌ای جدید، روند تأمین قطعات از سر گرفته شده است.

به گزارش نماد اقتصاد، فرشاد مقیمی، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،  درباره وضعیت خودروهای ناقص سایپا گفت کمبود برخی قطعات موجب تولید این خودروها شده است. به گفته او، وزارت صمت برای حل این مسئله وارد عمل شد و تفاهم‌نامه‌ای میان سایپا و شرکت کروز به امضا رسید که بر اساس آن روند تأمین قطعات از سر گرفته شده است.

 

وی افزود با آغاز تکمیل خودروهای ناقص، پیش‌بینی می‌شود طی یک تا دو ماه آینده تمامی این خودروها تکمیل و به خریداران تحویل داده شوند.

 

مقیمی با اشاره به نظارت وزارت صمت بر تولید خودرو تأکید کرد این وزارتخانه به‌صورت روزانه روند تولید را رصد می‌کند و نظارت بر تحویل قطعات نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه درباره خبر اعطای تسهیلات ۱۰۰ همتی به دو خودروساز بزرگ کشور توضیح داد این خبر به‌درستی منعکس نشده است. به گفته او، آنچه مطرح شده در واقع افزایش حد اعتباری خودروسازان بوده و تسهیلات ویژه‌ای برای آنها در نظر گرفته نشده است.

 

او توضیح داد با افزایش فروش یک بنگاه اقتصادی ـ چه از طریق رشد تولید و چه افزایش قیمت ـ نیاز به سرمایه در گردش نیز بیشتر می‌شود و در چنین شرایطی امکان افزایش سقف اعتبار برای دریافت تسهیلات بانکی فراهم می‌شود.

 

مقیمی همچنین تأکید کرد بانک مرکزی تسهیلات ویژه‌ای برای خودروسازان تعیین نکرده، اما آنها می‌توانند طبق روال معمول نظام بانکی و با افزایش حد اعتباری، تسهیلات بیشتری دریافت کنند.

 

وی در پایان با اشاره به گستردگی زنجیره صنعت خودرو گفت حدود هزار و ۳۰۰ قطعه‌ساز در این صنعت فعالیت می‌کنند و رشد صنعت خودرو به تداوم فعالیت این مجموعه‌های تأمین‌کننده نیز کمک می‌کند.

برچسب‌ها: سایپا
Author

عارفه سلیمانی

مشاهده دیگر مطالب
لینک کوتاه مطلب:
https://namadeghtesad.ir/?p=66033
لینک با موفقیت کپی شد!

اخبار مرتبط

۰ دیدگاه