۲۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر به شبکه سراسری پیوست

۲۵۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر به شبکه سراسری پیوست

عارفه سلیمانی
۴ تیر ۱۴۰۵

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از اتصال ۲۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر به شبکه سراسری خبر داد و اعلام کرد که با تحقق نیمی از هدف‌گذاری ۵ هزار مگاواتی، مابقی این ظرفیت تا اواسط تابستان امسال برای کمک به پایداری شبکه و رفع ناترازی برق وارد مدار خواهد شد.

به گزارش نماد اقتصاد، محمد رشیدی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی، در گزارشی تازه از روند توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور، اعلام کرد که تاکنون ۲۵۰۰ مگاوات برق از منابع تجدیدپذیر به شبکه سراسری متصل شده است. وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده برای تأمین ۵۰۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی‌های پاک، تأکید کرد که با تلاش‌های صورت گرفته، نیمی از این برنامه بزرگ محقق شده و طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق، مابقی ظرفیت پیش‌بینی شده نیز تا نیمه تابستان امسال به طور کامل وارد مدار تولید خواهد شد.

این نماینده مجلس با تبیین ضرورت توسعه این بخش، خاطرنشان کرد که ورود این میزان توان الکتریکی به شبکه، نقشی کلیدی در مدیریت ناترازی برق و پایداری جریان انرژی در ایام پرمصرف سال ایفا می‌کند. رشیدی همچنین به جنبه‌های زیست‌محیطی و اقتصادی این طرح اشاره کرد و افزود که گسترش نیروگاه‌های خورشیدی و بادی، علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست و کاهش آلایندگی‌ها، مانع از هدررفت سوخت‌های فسیلی گران‌بها در نیروگاه‌های حرارتی می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان بر نقش حمایتی قوه مقننه تأکید کرد و یادآور شد که مجلس شورای اسلامی از طریق ابزارهای نظارتی و تقنینی خود، با جدیت به دنبال رفع موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران است تا با تسهیل فرآیندها، مسیر برای ورود حداکثری بخش خصوصی به صنعت انرژی‌های سبز هموار شود و شاهد رشد شتابان در این حوزه باشیم.

Author

عارفه سلیمانی

مشاهده دیگر مطالب
لینک کوتاه مطلب:
https://namadeghtesad.ir/?p=66832
لینک با موفقیت کپی شد!

اخبار مرتبط

۰ دیدگاه