گره تحریم نفتی ایران باز شد؟

گره تحریم نفتی ایران باز شد؟

عارفه سلیمانی
۱ تیر ۱۴۰۵

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ضمن تأیید رفع محدودیت‌های صادراتی در پی مذاکرات چهارجانبه صلح در سوئیس، از آغاز روند صادرات نفت کشور از طریق خلیج فارس خبر داد و تأکید کرد که بحث رفع کامل تحریم‌های نفتی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، محور اصلی چانه‌زنی‌های تیم مذاکره‌کننده با طرف آمریکایی بوده است.

به گزارش نماد اقتصاد، حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که به‌عنوان یکی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در نشست چهارجانبه صلح سوئیس حضور دارد، جزئیات تازه‌ای از گشایش‌های اخیر در حوزه انرژی ارائه کرد.

بورد با اشاره به دستاوردهای اخیر در این مذاکرات، از رفع محدودیت‌های تردد برای نفت‌کش‌های ایرانی خبر داد و اعلام کرد: در مرحله نخست، کشتی‌های ایرانی موفق شدند از خطوط فرضی محدودکننده عبور کرده و به سمت مقاصد صادراتی خود حرکت کنند.

صادرات نفت در مسیر عادی‌سازی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام خبر آغاز مجدد صادرات، تصریح کرد: در روزهای گذشته نزدیک به نیمی از حجم صادرات یک‌ماهه‌ی کشور به بازارهای بین‌المللی ارسال شده است و پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل مفاد تفاهم‌نامه، این روند بدون مانع و به‌صورت مستمر ادامه یابد.

مذاکرات جدی برای رفع تحریم‌ها و جذب سرمایه

بورد با اشاره به پیگیری‌های تیم مذاکره‌کننده در سوئیس، تأکید کرد که تمرکز اصلی هیئت ایرانی بر موضوع رفع تحریم‌های نفتی و اخذ معافیت‌های لازم بوده است. وی افزود: موضوع سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و رفع موانع تحریمی، به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد. همچنین اصلاحات پیشنهادی طرف ایرانی برای بهبود وضعیت توافقات، به طرف آمریکایی ارائه شده است که امیدواریم با پیشرفت گفت‌وگوها، شاهد اجرایی شدن کامل این پیشنهادات باشیم.

برچسب‌ها: تحریم نفت
Author

عارفه سلیمانی

مشاهده دیگر مطالب
لینک کوتاه مطلب:
https://namadeghtesad.ir/?p=66515
لینک با موفقیت کپی شد!

اخبار مرتبط

۰ دیدگاه