
هیات مذاکره کننده ایران عازم سوئیس شد
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر هیات مذاکرهکننده ایران اعلام کرد این سفر با هدف پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل انجام میشود و تاکید کرد در صورت عمل نکردن به تعهدات، کل روند توافق با مشکل مواجه خواهد شد.
به گزارش نماد اقتصاد، اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه، درباره سفر هیات مذاکرهکننده ایران گفت این سفر در راستای پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل انجام میشود.
او با بیان اینکه تعهدات دو طرف بهطور شفاف مشخص شده است، اظهار کرد: ایران به تعهدات خود پایبند بوده اما طرف مقابل در موضوع آتشبس در لبنان به تعهدات خود عمل نکرده است.
بقایی با تاکید بر اینکه طرف مقابل باید به تعهدات خود پایبند باشد، افزود: در غیر این صورت کل روند تعهدات با مشکل مواجه خواهد شد.
وی همچنین توضیح داد: قرار بود این سفر روز جمعه انجام شود اما پس از امضای توافق، انجام آن در آن زمان ضرورتی نداشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید دوباره بر هدف این سفر گفت: این سفر برای پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل است و مذاکرات درباره توافق نهایی زمانی انجام میشود که سایر بندها اجرایی شده باشد.
بقایی ادامه داد: بر اساس بند نخست یادداشت تفاهم، پایان جنگ در تمامی جبههها از جمله لبنان مورد تاکید قرار گرفته است. طبق این بند، طرف مقابل موظف بوده متحد خود یعنی رژیم صهیونیستی را به آتشبس وادار کند، اما چنین اقدامی انجام نشده است.
او هشدار داد در صورتی که طرف مقابل از اجرای تعهدات خود سر باز بزند، ایران نیز اقدام متقابل انجام خواهد داد و تاکید کرد ماهیت یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا بر پایه «تعهد در برابر تعهد» تنظیم شده است.
عارفه سلیمانی
مشاهده دیگر مطالباخبار مرتبط

فوری؛ محل امضای توافق ایران و آمریکا مشخص شد

مذاکره در سایه تهدید، تهدید در دل مذاکره

مذاکره روی لبه انفجار/ مسیر دیپلماسی در سایه فشارهای نظامی و امنیتی

ترامپ و بازی دوگانه در قبال ایران؛ از ادعای مذاکره تا ادامه تهدید

سفره مردم در محاصره دریایی آمریکا

 copy.webp)
۰ دیدگاه