تنفس مصنوعی برای رهایی از انحصار خودروسازان داخلی

تنفس مصنوعی برای رهایی از انحصار خودروسازان داخلی

هر جا صحبت از انحصار و پایمال شدن حقوق مصرف‌کنندگان و یک قدم فراتر بازی با جان مردم می‌شود ناخودآگاه خودروهای داخلی نا ایمن و بی‌کیفیت داخلی یک به یک در ذهن‌مان رژه می‌روند؛ آنان که بازار مصرف چرب و چیلی 80 میلیونی را سال‌ها به قیمت مال و جان مردم قبضه کرده‌اند. اینک پس از دو سال بحث و تبادل نظر در مراجع ذیصلاح انگار تنفس مصنوعی در راه است و واردات خودروهای خارجی با اختصاص 3/3 میلیارد یورو در بودجه 1404 رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرد.

نخستین کراس اوور ملی سایپا با طراحی جدید و امکانات پیشرفته

نخستین کراس اوور ملی سایپا با طراحی جدید و امکانات پیشرفته

سایپا آریا، نخستین کراس اوور ملی گروه خودروسازی سایپا، پس از تغییرات مدیریتی و فنی، به زودی وارد بازار خواهد شد. این خودرو با طراحی کابین جدید، امکانات مدرن و پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی، به عنوان فول‌ترین و باکیفیت‌ترین محصول سایپا معرفی می‌شود.

خودروسازی حیات خلوت دولتی‌ها شده است

خودروسازی حیات خلوت دولتی‌ها شده است

اميرحسين جلالى گفت: متاسفانه هم تاکید رهبری و هم قانون در مورد واگذاری مدیریت خودروسازی‌های دولتی به بخش خصوصی اجرا نمی‌شود؛ چرا که دولت نمی‌خواهد بخش خصوصی از یک حدی بیشتر بزرگ شود.

کاهش واردات قطعات خودروهای مونتاژی همزمان با افزایش واردات خودرو

کاهش واردات قطعات خودروهای مونتاژی همزمان با افزایش واردات خودرو

آخرین آمار سازمان توسعه تجارت از میزان واردات قطعات خودروهای مونتاژی در نیمه نخست سال جاری، حاکی از آن است که واردات این قطعات نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۹درصدی همراه بوده است. بر این اساس می‌توان گفت که دولت چهاردهم برخلاف دولت سیزدهم تمرکز چندانی بر تامین قطعه برای مونتاژ خودرو ندارد.

14 چالش قطعه‌سازی در ایران؛ صنعتی که می‌تواند پیشتاز باشد؛ اما در باتلاق بحران‌ها گرفتار است

14 چالش قطعه‌سازی در ایران؛ صنعتی که می‌تواند پیشتاز باشد؛ اما در باتلاق بحران‌ها گرفتار است

صنعت قطعه‌سازی ایران که روزگاری قادر به تأمین قطعات 1.7 میلیون خودرو در سال بود، اکنون زیر فشار چالش‌هایی چون تحریم، قیمت‌گذاری دستوری، بروکراسی فلج‌کننده و سیاست‌های ارزی نادرست، به جای توسعه، در حال افول است. آیا تصمیم‌گیران حاضرند این موتور محرکه صنعت را از سقوط نجات دهند یا همچنان در گرداب تصمیمات اشتباه گرفتار خواهیم ماند؟

۲۳۷ هزار خودروی فرسوده طی هشت ماه اسقاط شد

۲۳۷ هزار خودروی فرسوده طی هشت ماه اسقاط شد

از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه 237 هزار خودروی فرسوده در کشور اقساط شده است و به نظر می رسد از این پس خودروسازان به جای پرداخت ۱.۵درصد از قیمت خودرو به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، باید برای دریافت مجوز تولید، گواهی اسقاط خریداری کنند.

افزایش 10 برابری ثبت سفارش خودروی جانبازان

افزایش 10 برابری ثبت سفارش خودروی جانبازان

مهدی ضیغمی، مدیر پروژه واردات خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعیین تکلیف ۶ هزار پرونده و واردات تعداد قابل توجه خودروی ویژه جانبازان تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: ثبت سفارش خودروی جانبازان افزایش 10 برابری داشته است.