راهکارهایی برای تسهیل تولید فولاد در فصل زمستان

راهکارهایی برای تسهیل تولید فولاد در فصل زمستان

محدودیت‌های انرژی به ویژه برق در سال‌های اخیر خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به صنعت فولاد کشور تحمیل کرد و تا به امروز میلیارد‌ها دلار از درآمد و سودآوری این صنعت کاسته است. درآمد و سودآوری که مستقیما بر معیشت دهها هزار تَن تاثیرگذار است و به طور غیر مستقیم بر بازارهای ثانویه (صنایع پایین‌دستی) اثر سوء می‌گذارد.

از چالش‌های حوزه انرژی و تاثیر آن بر صادرات و فروش سخن گفت

از چالش‌های حوزه انرژی و تاثیر آن بر صادرات و فروش سخن گفت

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: در حوزه تجارت جهانی و صادرات فولاد، از سال ۲۰۲۰ کاهش صادرات نسبت به تولید داخلی وجود دارد و مصرف داخلی کشورها بیشتر شده است. شرکت‌های فولادی دنیا در حوزه صادرات فولاد در سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳، نزدیک به ۴۰۲ میلیون تن صادرات داشته‌اند که در کشور ما از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ مشابه ارقام جهانی نبوده است.

دکتر دشتیانه: توسعه صادرات و حل مسئله ناترازی انرژی راه برون رفت صنعت فولاد از مشکلات است

دکتر دشتیانه: توسعه صادرات و حل مسئله ناترازی انرژی راه برون رفت صنعت فولاد از مشکلات است

دکتر احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در یازدهمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس که با موضوع "فولاد، صادرات و توسعه پایدار" و با حضور مدیران شرکت های مختلف فولادی کشور برگزار شد، حضور یافت و به ارائه سخنرانی پرداخت.

دستاورد بزرگ فولاد مباركه در یازدهمین كنفرانس ملی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران

دستاورد بزرگ فولاد مباركه در یازدهمین كنفرانس ملی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران

انجمن علمی آموزش و توسعه منابع انسانی ایران در یازدهمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه منابع انسانی، طرح استفاده از رویکرد «بوت‌کمپ» آموزشی به‌منظور توسعه مدیران و رؤسا در شرکت فولاد مبارکه اصفهان را از بین 20 تجربه اعلام‌شده به کنفرانس، به‌عنوان طرح برتر معرفی کرد و با اهدای لوح تقدیر و تندیس این کنفرانس، از زحمات مدیریت آموزش و توسعه سرمایه انسانی شرکت فولاد مبارکه در ارائه این طرح نوین آموزشی قدردانی کرد.

رشد چشمگیر ضریب خوش‌قولی تولید محصولات سرد، پوشش‌دار و كلاف گرم فولاد مباركه

رشد چشمگیر ضریب خوش‌قولی تولید محصولات سرد، پوشش‌دار و كلاف گرم فولاد مباركه

تحویل به‌موقع سفارش‌ها یکی از عوامل مهم در رضایت مشتریان است که دست‌یابی به آن در گرو داشتن فرایندهای دقیق برنامه‌ریزی تولید، فروش و تولید و همچنین اجرای دقیق این فرایندها و بهبود مستمر و به‌روزرسانی آن‌هاست. میزان رضایت مشتریان از تحویل به‌موقع، به‌صورت مرتب در قالب نظرسنجی پایش می‌شود. برای اندازه‌گیری میزان خوش‌قولی، شاخص‌های متعددی وجود دارد که پرکاربردترین آن‌ها ضریب خوش‌قولی است که از تقسیم وزن سفارش‌های به‌موقع تحویل‌شده مربوط به یک بازه زمانی مشخص، به کل وزن سفارش‌های آن بازه زمانی به دست می‌آید.