دسته: استوری

گام بلند فولاد مبارکه و راه‌آهن برای تحول در حمل‌ و نقل ریلی

به گزارش نماد اقتصاد، جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، با اشاره به اهمیت این بازدید گفت: در بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه و نشست با مدیران این مجموعه، راهکارهای توسعه همکاری‌ها میان راه‌آهن و فولاد مبارکه مورد بررسی قرار گرفت. هدف اصلی این تعامل، تسهیل در حمل‌ونقل ریلی و رفع موانع موجود است. خوشبختانه تصمیمات مثبتی در جهت افزایش حمل بار و تسهیلات متقابل اتخاذ شده که می‌تواند به افزایش تولید فولاد مبارکه و حل مشکلات حمل‌ونقل از مبادی سنگان و چادرملو کمک کند. وی همچنین ضمن تقدیر از اقدامات فولاد مبارکه در حوزه‌های مختلف مانند آب، برق و ... ادامه مطلب

اختراع دوباره چرخ؛ تجزیه راه و شهرسازی پس از ترکیب 13 ساله!

به گزارش نماد اقتصاد، در سال 1390 دولت که بنا بر برنامه پنجم توسعه باید تعداد وزارتخانه را در جهت کوچک‌سازی دولت از 21 وزارتخانه به 17 کاهش دهد تصمیم گرفت فرایند ادغام چند وزارت‌خانه را آغاز کند یکی از آنها ادغام وزارت راه و ترابری در مسکن و شهرسازی بود که در نهایت با تصیب مجلس و شورای نگهبان این ادغام انجام شد و وزارت راه و شهرسازی متولد شد. حالا اما  مجلسی‌ها می‌گویند طبق برنامه هفتم توسعه این دو وزارتخانه باید منفک شوند! نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 18 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای یک ... ادامه مطلب

مکران؛ رد اندوه تاریخ بر تن آرزوی محال!

به گزارش نماد اقتصاد، محمد رضا عارف معاون اول رئیس جمهور در شرایطی از  مکران به عنوان گزینه انتقال پایتخت سیاسی کشور نام برده است که این موضوع از سال 1368 و در زمان دولت مرحوم هاشیمی رفسنجانی و در امتداد آن در همه دولت ها مطرح بوده است و هر بار حاصل بررسی های انجام شد به مختومه شدن این موضوع می انجامید و باید دید دولت چهاردهم در این راستا تا چه حد پیش خواهد رفت و آیا اقتصاد کشور قادر خواهد بود هزینه تخمینی 25 میلیارد دلاری انتقال پایتخت را بپردازد؟ اما مکران کجاست و چه شرایطی ... ادامه مطلب