توسعه مکران از نیاوران غیرممکن است/فیلم
معینالدین سعیدی، نماینده پیشین چابهار گفت: وجود ساختارهای متفاوت به تنهایی توسعه ایجاد نمیکند.
معینالدین سعیدی، نماینده پیشین چابهار گفت: وجود ساختارهای متفاوت به تنهایی توسعه ایجاد نمیکند.
نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، با شعار «خوداتکایی در ساخت، پایداری در تولید»، فرصتی برای نمایش توانمندیهای داخلی و حرکت به سمت خودکفایی پایدار در صنعت نفت کشور فراهم آورده است
بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از وارد آمدن ضرر و زیان 8 میلیارد و 500 میلیون دلاری به صنعت فولاد به دلیل قطعی برق خبر داد؛ رقمی که با احتساب دلار 80 هزار تومانی بالغ بر 680 همت می شود؛ شرایطی که بخشی از ادعای تحویل اسب زین کرده توسط دولت سیزدهم به دولت پزشکیان را عریان مب کند!
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از تفکیک وزارت راه و شهرسازی این امر را موجب افزایش کارایی دولت دانست.
محمدیاسر طیبنیا، مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: طی دهههای اخیر توسعههای قابل توجهی در فولاد مبارکه صورت گرفته و اکنون ما میراثدار افتخارات و دستاوردهای گذشتهایم اما توسعه متوازن مسئلهای جدی است که ما از سه سال پیش به آن ورود پیدا کردیم.
آن شب اسفند ماه سال 1400 که دستی بر تن تک درخت ساحل مکران تبر زد هیچ کس نمی دانست روزی این منطقه نامی به سنگینی پایتخت در ادبیات سیاسی و اقتصادی دولتمردان جمهوری اسلامی پیدا می کند. و حال که چند روزی است که مکران از دل تاریخ به روی میز تصمیم گیران دولت آمده مسعود پزشکیان برای دومین بار در کمتر از دو ماه به سیستان و بلوچستان قدم گذاشت تا بر عزم جدی خود در آبادانی جنوبی ترین استان ایران تاکید کند.
رئیس جمهور با تأکید بر اهتمام دولت برای عملیاتی ساختن تعهدات خود به مردم اظهار داشت: اگر چه پیگیری بسیاری از امور از چارچوب مسئولیتهای مستقیم من فراتر میرود، اما به دلیل وعدههایی که به مردم دادهایم، شخصاً این مسائل را بهصورت روزانه رصد و پیگیری میکنم.
حدود نیم قرن از عمر صنعت خودروی ایران میگذرد و در تمام این مدت، خودروسازی از حمایتهای دولتی برخوردار بوده است، با این حال اما این صنعت هنوز نتوانسته به استانداردهای جهانی نزدیک شود. در مقابل، کشورهایی مانند چین، ژاپن، کرهجنوبی و اخیرا ویتنام با همان الگوی حمایت دولتی توانستند صنعت خودروی خود را توسعه دهند.
ناترازی نه تنها صنایع را در خطر جدی ورشکستگی و خروج از مدار اقتصادی کشور قرار گرفتهاند که بحران از درب منازل شهروندان هم عبور کرده و آنها با تمام وجودشان معنای ناترازی را زندگی میکنند.
دولت در شرایطی از سواحل مکران به عنوان گزینه انتقال پایتخت نام برده است که نگرانی دوستداران محیط زیست از تکرار سرنوشت پل کلانتری در میانه دریاچه ارومیه و سد گتوند است؛ دو پروژه پر طمطراق گذشته که اولی از عوامل موثر ناوبدی دریچه ارومیه و دومی دشت خوزستان را به تدریج به شوره زار تبدیل می کند!