
رکوردشکنی فولاد خوزستان در تولید و صادرات با وجود چالشهای انرژی
مدیرعامل فولاد خوزستان از دستیابی به رتبه دوم تولید کشور با ظرفیت ۵ میلیون تن، صادرات ۵۸ میلیون تن فولاد و ارزآوری ۷ میلیارد دلار در چهار سال گذشته خبر داد.
به گزارش نماداقتصاد، امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو به تشریح دستاوردها و برنامههای آتی این شرکت پرداخت.
وی با اشاره به تحقق بسیاری از اهداف سند افق ۱۴۰۴ در صنعت فولاد گفت: فولاد خوزستان با ظرفیت نزدیک به ۴ میلیون تن تولید محصول نیمهنهایی و با اضافه شدن فولاد شادگان، به ظرفیت ۵ میلیون تن دست یافته و رتبه دوم تولید کشور را در اختیار دارد.
ابراهیمی ادامه داد: فولاد خوزستان تأمینکننده ۳۷ درصد بازار تختال و ۲۰ درصد بازار شمش کشور در بورس داخلی است و در سال ۱۴۰۳ با وجود مشکلات انرژی، بیشترین تامین بازار داخلی را بر عهده داشت.
وی با اشاره به ناترازی انرژی گفت: در سال گذشته به دلیل محدودیتهای برقی، نزدیک به ۹۸۰ هزار تن تولید از دست رفت و حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد فولاد خوزستان کاهش یافت.
در بخش صادرات، مدیرعامل فولاد خوزستان اعلام کرد: در چهار سال گذشته، این شرکت با صادرات ۵۸ میلیون تن محصولات فولادی و ارزآوری بیش از ۷ میلیارد دلار، بزرگترین صادرکننده کشور در این حوزه بوده است.
ابراهیمی همچنین به برنامههای توسعهای شرکت اشاره کرد و افزود: طرحهای توسعهای بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان تعریف شده که پروژه فولادسازی شادگان یکی از آنهاست و به زودی به ظرفیت کامل تولید میرسد.
وی در ادامه از راهاندازی پروژههای نیروگاهی شامل نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی و سیکل ترکیبی خبر داد و اظهار امیدواری کرد : این طرحها تا پایان سال جاری به بهرهبرداری برسند.
وی درباره محدودیتهای انرژی اظهار داشت: در سال گذشته نزدیک به ۹۸۰ هزار تن تولید به دلیل قطع برق از دست رفت و حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد فولاد خوزستان کاهش یافت. با وجود تمهیدات انجامشده، در فروردین امسال نیز ۱۹ روز محدودیت داشتیم.
مدیرعامل فولاد خوزستان افزود: با تلاش کارگران، مهندسان و مدیران مجموعه، با وجود محدودیتها، در فروردینماه ۹ رکورد تولید در بخشهای فولادسازی، احیا و سایر واحدها شکسته شد.
وی تاکید کرد: این موفقیتها نشان میدهد که در صورت رفع محدودیتهای انرژی یا دستکم داشتن برنامهریزی مشخص، فولاد خوزستان و سایر شرکتهای فولادی کشور میتوانند به رکوردهای قابل توجهی در تولید دست یابند.
ابراهیمی در بخش صادرات، اعلام کرد: فولاد خوزستان در چهار سال گذشته با صادرات ۵۸ میلیون تن محصولات فولادی و ارزآوری بیش از ۷ میلیارد دلار، بزرگترین صادرکننده کشور در این حوزه بوده است.
وی همچنین به پروژههای توسعهای اشاره کرد و گفت: طرحهایی به ارزش بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان در حال اجراست که شامل راهاندازی پروژه فولادسازی شادگان و توسعه نیروگاههای خورشیدی و سیکل ترکیبی برای تامین پایدار انرژی میشود.
در پایان، ابراهیمی به مسئولیتهای اجتماعی شرکت، از اجرای طرحهایی در زمینه اشتغال پایدار، آزادی زندانیان، ساخت درمانگاهها و حمایت از باشگاههای ورزشی خبر داد و تاکید کرد: فولاد خوزستان همواره به مسئولیتهای اجتماعی خود پایبند بوده است.
خبرنگار
مشاهده دیگر مطالباخبار مرتبط

معاون اول رئیس جمهور از تشکیل ستاد باز سازی صنایع خبر داد

️حمله به این مجتمع، هدف قرار دادن معیشت ۱۷ هزار خانواده است

تسهیل اعتبار بانکی برای صنایع فولادی استان همچون فولاد خوزستان الزامی است

پیام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان: به مناسبت عید نوروز و حلول عید سعیدفطر

بیعت مدیرعامل و کارکنان شرکت فولاد خوزستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه ای

 copy.webp)
۰ دیدگاه