
مستأجران در صورت پرداخت اجاره بیش از حد مصوب، تا ۵ سال حق شکایت دارند
به گزارش نماد اقتصاد، داوود بیگینژاد نایب رئیس اول اتحادیه املاک با تأکید بر ضرورت پایبندی مالکین به مصوبات شورای عالی مسکن، اظهار داشت: مالکین محترم باید آگاه باشند که تصمیماتی که در خصوص اجارهبها اتخاذ میکنند، باید در چارچوب مصوبات شورای عالی مسکن باشد. وی ادامه داد: در صورتی که مالکی بخواهد اجارهبهایی بیش از […]
به گزارش نماد اقتصاد، داوود بیگینژاد نایب رئیس اول اتحادیه املاک با تأکید بر ضرورت پایبندی مالکین به مصوبات شورای عالی مسکن، اظهار داشت: مالکین محترم باید آگاه باشند که تصمیماتی که در خصوص اجارهبها اتخاذ میکنند، باید در چارچوب مصوبات شورای عالی مسکن باشد.
وی ادامه داد: در صورتی که مالکی بخواهد اجارهبهایی بیش از نرخ مصوب دریافت کند، مستأجر این حق را دارد که تا پنج سال نسبت به این موضوع شکایت کرده و مبالغ اضافه پرداختی را همراه با جرایم از موجر مطالبه کند.
بیگینژاد افزود: در چنین مواردی، تخفیفات و معافیتهایی که پیشتر در قوانین برای موجرین در نظر گرفته شده بود نیز لغو شده و مالکان مشمول جریمه خواهند شد.
نایب رئیس اتحادیه املاک همچنین با اشاره به موضوع ثبت قراردادهای اجاره گفت: در حال حاضر ثبت قراردادها از طریق دو سامانه «خودنویس» و «کاتب» انجام میشود. این در حالی است که سامانه املاک و مستغلات که در گذشته مرجع اصلی ثبت قراردادها بود، از سال گذشته غیرفعال شده و دیگر امکان ثبت قرارداد از طریق آن وجود ندارد.
عارفه سلیمانی
مشاهده دیگر مطالباخبار مرتبط

طرح تمدید خودکار اجارهبها بدون پشتوانه قضایی شکست میخورد

فرمول محاسبه اجاره جدید اعلام شد

نرخ تورم اجارهبها در اردیبهشت ۱۴۰۵ اعلام شد

سقف افزایش اجاره بها تعیین شد

گرانی مسکن، صاحبخانه و مستأجر را همخانه کرد

 copy.webp)
۰ دیدگاه