در بخشنامهای از سوی بیمه مرکزی ابلاغ شد؛
بررسی و پرداخت خسارت باید اولویت شركتهای بیمه باشد

به گزارش نماد اقتصاد، در بخشنامه نهاد ناظر خطاب به شرکتهای بیمه مستقیم آمده است: حسب گزارشات دریافتی، بعضاً مشاهده میشود برخی از شرکتهای بیمه باوجود مشکل کمبود نقدینگی و همچنین حجم قابلتوجهی از خسارات معوق و پرداخت نشده، نسبت به انجام برخی هزینههای غیرضروری نظیر: اختصاص هزینههای قابلتوجه به پویشهای تبلیغاتی، بازاریابی، مشاوران متعدد و نظایر آن و یا سرمایهگذاریهای بلندمدت و تجهیز ساختمانهای اداری، پرداخت وام و اعطای پاداش، مبادرت میکنند.
در همین راستا بهمنظور اجتناب از هرگونه اختلال در «فرایند بررسی و پرداخت خسارت در چارچوب آییننامه شماره ۷۱ بهویژه پرداخت خسارت ناشی از بیمه اجباری شخص ثالث در چارچوب آییننامه اجرایی ماده (30) قانون مربوط» که قطعاً بیاعتمادی عمومی نسبت به صنعت بیمه را در پی خواهد داشت، مادام که خسارات زیاندیدگان پرداخت نشده از انجام هزینههای مورد اشاره، جداً خودداری شود.
گفتنی است این بخشنامه بر اساس مواد (1) و (60) قانون تأسیس بیمه مرکزی ج.ا.ایران و بیمهگری و ضرورت و فوریت رسیدگی به پروندهها و پرداخت خسارت پس از دریافت مدارک مربوط، ظرف مهلت مقرر در ماده (22) آییننامه حمایت از حقوق بیمهگذاران، بیمهشدگان و صاحبان حقوق آنها صادر شده است.
شایانذکر است که آییننامه شماره ۷۱ با رویکرد لزوم تبعیت مؤسسات بیمه و ارکان آن از ضوابط ابلاغی بیمه مرکزی ج.ا.ایران در اجرای ماده (76) قانون یادشده و ماده (59) اساسنامه نمونه شرکتهای بیمه منطبق با آییننامه حاکمیت شرکتی تدوین شده است.
انتهای پیام
منبع: شادا
