تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر : 30646

زنگنه مطرح کرد؛

خصوصی‌سازی بی‌محتوای دولت نهم و دهم از عوامل ناترازی/ محقق نشدن 31 میلیارد دلار سرمایه گذاری در دولت یازدهم و دوازدهم/ قیمت جهانی برای بنزین منوط به ورود خودروهای بین المللی

خصوصی‌سازی بی‌محتوای دولت نهم و دهم از عوامل ناترازی/ محقق نشدن 31 میلیارد دلار سرمایه گذاری در دولت یازدهم و دوازدهم/ قیمت جهانی برای بنزین منوط به ورود خودروهای بین المللی
وزیر اسبق نفت، خصوصی سازی بی‌محتوا در دولت نهم و دهم را از دیگر مواردی دانست که بر مشکلات این وزارت خانه افزوده است.

به گزارش نماد اقتصاد، بیژن زنگنه وزیر اسبق نفت در مراسم اختتامیه دهمین کنگره نفت و نیرو گفت: در بخش برق وزارت نیرو در این ۱۰ سال تمام تلاش خود را به کار گرفت اما به دلایلی که خارج از اختیار آنها بود دچار ناترازی بین تولید و مصرف شد.

او افزود: نبود منابع مالی کافی به دلیل تامین منابع مورد نیاز برای یارانه‌ها این وزارتخانه حتی نتوانست به تعهدات مالی خود فقط در بخش تبدیل انرژی عمل کند.

زنگنه عنوان کرد: طبق اعلام وزیر نیرو این وزارتخانه حدود ۱۰۰ همت به نیروگاه‌ها بدهکار است.

او خصوصی سازی بی‌محتوا در دولت نهم و دهم را از دیگر مواردی دانست که بر مشکلات این وزارت خانه افزوده است.

زنگنه ادامه داد: در دولت روحانی ۳۱ میلیارد دلار ارزش طرح‌هایی بود که به استناد قوانین رفع موانع تولید برای آنها مجوز از شورای اقتصاد گرفتیم و منابع آن را قرار بود از محل صرفه‌جویی‌ها تامین کنیم، اما هیچ کدام از آنها اجرایی نشدند که علت آن به خاطر یارانه‌ها بود که می‌خواستند منابع بیشتری برای یارانه‌ها داشته باشند یکی هم به علت تحریم‌ها بود.

وزیر اسبق نفت گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی به نفع مردم نیست در حال حاضر، اما دولت باید بپذیرد که نباید پایش را روی پوست خربزه بگذاردچون افزایش حامل‌های انرژی در حال حاضر دولت آن را برای جبران کسری بودجه می‌خواد نه اصلاح ساختار انرژی چون اگر این بود باید اول سراغ آن ۳۱ میلیارد طرح می‌رفت.

اول خودروی بین المللی بعد بنزین

زنگنه خاطرنشان کرد: دولت می‌خواهد بنزین را با قیمت بین المللی بدهد اما خودروهای به کیفیت را در اختیار مردم قرار دهد در حالی که اگر می‌خواهد با قیمت بین المللی بنزین بدهد باید اجازه دهد خودروی با کیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد باید تصمیم خود را در این رابطه بگیرد.اگر دولت اجازه دهد خودروی با کیفیت بین المللی در اختیار مردم قرار بگیرد مترو و سیستم‌های حمل و نقل مجهز به بار و غیره مجهز شود آن وقت می‌تواند یک سال پس از آغاز موثر این طرح‌ها شروع به اصلاح قیمت‌های حامل انرژی کند.

انتهای پیام

نتبع: انرژی پرس

خبر پیشنهادی:  ناترازی انرژی؛ چالش پیچیده با چند راه‌حل
خصوصی‌سازی بی‌محتوای دولت نهم و دهم از عوامل ناترازی/ محقق نشدن 31 میلیارد دلار سرمایه گذاری در دولت یازدهم و دوازدهم/ قیمت جهانی برای بنزین منوط به ورود خودروهای بین المللی

برچسب ها :