تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر : 29030

تسلا، آماده ورود به بازار عربستان سعودی 

تسلا، آماده ورود به بازار عربستان سعودی 
تسلا به زودی وارد عربستان سعودی می‌شود؛ کشوری که با داشتن ارزان‌ترین سوخت دنیا، اکنون به سمت تحول در حمل‌ونقل الکتریکی گام برمی‌دارد. منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این خودروساز آمریکایی در سه‌ماهه جاری فعالیت خود را در این کشور آغاز خواهد کرد.

راه‌اندازی فروشگاه‌های پاپ‌آپ و شبکه سوپرشارژر

تسلا فروش محصولات خود را در عربستان از طریق فروشگاه‌های موقت یا “پاپ‌آپ” آغاز خواهد کرد و در کنار آن، نمایشگاه و مرکز خدماتی نیز راه‌اندازی می‌کند. همچنین شبکه سوپرشارژرهایی را فعال خواهد کرد که علاوه بر خودروهای تسلا، برای دیگر برندهای خودروهای برقی نیز قابل‌استفاده خواهند بود.

چالش‌ها و فرصت‌ها

با وجود اینکه خودروهای برقی تنها 1 درصد از بازار خودرو عربستان را تشکیل می‌دهند و زیرساخت‌های شارژ محدود هستند، دولت این کشور اهداف بلندپروازانه‌ای را دنبال می‌کند. طبق برنامه‌های اعلام‌شده، تا سال 2030، 30 درصد از خودروهای ریاض برقی خواهند شد. این اقدام بخشی از برنامه کاهش 50 درصدی آلاینده‌های شهری است.

رشد علاقه مصرف‌کنندگان 

علاقه به خودروهای برقی در میان مصرف‌کنندگان سعودی در حال افزایش است. بر اساس گزارش PwC، بیش از 40 درصد از سعودی‌ها به خرید خودروهای برقی در سه سال آینده علاقه نشان داده‌اند.

رقبای تسلا در خلیج فارس 

علاوه بر تسلا، برندهایی نظیر  Lucid، نیو و Ceer نیز در حال گسترش فعالیت‌های خود در منطقه هستند. برای مثال، Lucid  که 60 درصد از سهام آن در اختیار صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان است، در سال 2024 بیش از 10 هزار دستگاه خودرو تحویل داده است.

چشم‌انداز آینده 

ورود تسلا به عربستان سعودی، علاوه بر تقویت بازار خودروهای برقی، می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر صنعت حمل‌ونقل و کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی در این کشور داشته باشد. همچنین، توسعه زیرساخت‌های شارژ و افزایش رقابت میان برندهای بین‌المللی و محلی، عربستان را به یکی از مراکز مهم حمل‌ونقل الکتریکی در خاورمیانه تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: سایت AGBI

خبر پیشنهادی:  بسته ۶ میلیارد دلاری تأمین انرژی صنایع کوچک فردا رونمایی می‌شود
تسلا

برچسب ها :