تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
کد خبر : 24089

4 بخش حیاتی خودروهای داخلی غیر ایمن است؛ بدنه، ستون‌ها، شاسی و اتاق

4 بخش حیاتی خودروهای داخلی غیر ایمن است؛ بدنه، ستون‌ها، شاسی و اتاق
چهار بخش حیاتی خودروهای داخلی غیر ایمن است؛ این را رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: بدنه، ستون‌ها، شاسی و اتاق در تصادفات امنیتی برای سرنشین ندارند !

به گزارش نماد اقتصاد، رئیس پلیس راهور فراجا، با ابراز نگرانی عمیق از غیر ایمن بودن وضعیت خودروهای تولید داخل، هشدار داد که 4 بخش بدنه، ستون‌ها، شاسی و اتاق این خودروها از استحکام کافی برای مقابله با تصادفات برخوردار نیستند.

سردار سید تیمور حسینی، همچنین به‌عدم تحقق وعده‌ها برای راه‌اندازی «مرکز آزمون تصادف» اشاره کرد و اظهار داشت که این مرکز که قرار بود تا نیمه اول سال جاری افتتاح شود، همچنان از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار نبوده و هیچ تحولی در روند اجرای آن مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: مرکز آزمون تصادف می‌تواند به صورت تخصصی میزان استحکام بدنه خودروها در زمان برخورد را ارزیابی کند و این ارزیابی‌ها می‌تواند راهگشای اصلاحات ضروری در صنعت ودروسازی کشور باشد.

سردار حسینی همچنین به موضوع افزایش قیمت خودروها در ماه‌های اخیر اشاره کرده و گفت: با وجود افزایش قیمت‌ها به بهانه رشد هزینه‌های مواد اولیه، بعید به نظر می‌رسد که این تغییرات منجر به بهبود کیفیت خودروها و ارتقاء ایمنی آن‌ها شود.

این سخنان رئیس پلیس راهور به انتقادات جدی از وضعیت خودروسازی داخلی و ضرورت اصلاحات ساختاری در این صنعت پرداخته است.

وی تأکید کرد: مسئولیت ارتقای ایمنی خودروها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان ملی استاندارد است و از این دستگاه‌ها خواست که در این زمینه اقدام فوری انجام دهند. به گفته سردار حسینی، پلیس همچنان پیگیر مطالبه جدی خود در خصوص ارتقای ایمنی خودروهای داخلی است و از مسئولان درخواست دارد که نسبت به این مسئله پاسخگو باشند.

رئیس پلیس راهور همچنین بر لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها تأکید کرد و به کمبود اعتبارات در این زمینه اشاره نمود و گفت: سال‌ها است که با دغدغه رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها روبه‌رو هستیم و با وجود تخصیص بودجه در سال‌های گذشته، هیچ اقدام ملموسی در این خصوص انجام نشده است.

برچسب ها :

ناموجود