ابلاغ شرایط جدید بازنشستگی به سازمان تامین اجتماعی
به گزارش نماد اقتصاد، در بخشنامهای که به تازگی توسط معاون حقوقی، مجلس و استانها ارسال شده است، به اطلاع میرساند که پس از مذاکرات با مدیران محترم سازمان تامین اجتماعی در خصوص وضعیت کارکنان با قرارداد کار معین در دستگاههای اجرایی، که طبق سوابق بیمهپردازی درخواست بازنشستگی دارند، مقرر گردیده است که این دسته از کارکنان میتوانند با توجه به دستورالعملهای جدید، روند بازنشستگی خود را آغاز کنند.
در این راستا، تصویر نامه شماره ۴۵۴۳/۱۴۰۳/۷۱۰۰ مورخ ۰۸/۰۸/۱۴۰۳ از اداره کل حقوقی سازمان تامین اجتماعی و همچنین تصویر دادنامه ۶۱۵۱۱۷ مورخ ۱۰/۰۳/۱۴۰۲ هیئت تخصصی کار، بیمه و تأمین اجتماعی دیوان عدالت اداری، به پیوست ارسال شده است.
مهمترین نکته در این بخشنامه این است که طبق رأی هیأت محترم دیوان عدالت اداری، بازنشستگی کارکنان قرارداد کار معین دستگاههای اجرایی بر اساس ماده (۱۰۳) قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به سوابق بیمهپردازی دولتی و غیردولتی آنان، قابل پیگیری است. بنابراین، دستگاههای اجرایی میتوانند پس از ارسال درخواست بازنشستگی از سوی کارکنان، سوابق بیمهپردازی دولتی و غیردولتی آنان را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند تا این سازمان در چارچوب مقررات، اقدام لازم برای صدور حکم بازنشستگی و اعلام تاریخ ترک کار را انجام دهد.
این اقدام باعث تسهیل فرآیند بازنشستگی کارکنان میشود و دستگاههای اجرایی را قادر میسازد تا با هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی، سوابق کامل بیمهای را به عنوان سابقه قابل قبول برای بازنشستگی در نظر گیرند و گامهای لازم را در این زمینه بردارند.
منبع: اقتصاد100