تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر : 16539

رتبه بندی , اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه ویژند ( برند ) به سازمان مدیریت صنعتی واگذار گردید

رتبه بندی , اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه ویژند ( برند ) به سازمان مدیریت صنعتی واگذار گردید
علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری با موضوع رتبه‌بندی، اعتباربخشی و ساماندهی حوزه برند اظهار داشت: احیای کمیسیون برند به عنوان سیاست قطعی وزارت صمت در دور جدید تایید شده است.

به گزارش نماد اقتصاد از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری با موضوع رتبه‌بندی، اعتباربخشی و ساماندهی حوزه برند اظهار داشت: احیای کمیسیون برند به عنوان سیاست قطعی وزارت صمت در دور جدید تایید شده است.

 وی افزود: در این دولت، مسائل مربوط به برند و تبلیغات صنعتی با قوت دنبال خواهد شد.

شاه‌میرزایی تاکید کرد : کمیسیون برند باید فعال‌تر از قبل عمل کند و طبق قانون از کسب‌وکارهایی که نیاز به حمایت‌های تبلیغاتی دارند، به ویژه آن‌هایی که برندهای ایرانی ایجاد می‌کنند، حمایت کند. وی همچنین اشاره کرد که حمایت‌ها شامل برندهای خارجی نخواهد بود و باید برندهای ایرانی اولویت‌بندی شوند، به خصوص کسب‌وکارهایی که دانش‌بنیان و اشتغال‌زا هستند و با نقشه صنعتی کشور تطابق دارند.

وی همچنین به مسئله تبلیغ برندهای خارجی در صداوسیما اشاره کرد و گفت : باید از تبلیغ برندهای خارجی جلوگیری شود. شاه‌میرزایی تاکید کرد : هر برندی که در ایران ثبت می‌شود، الزاماً برند ایرانی نیست و باید از برندهای ایرانی حمایت بیشتری شود.

وی به مسئله تقلب در ارزیابی برندها و استفاده از روش‌های تندیس‌فروشی اشاره کرد و گفت : باید با این روش‌ها مقابله شود تا کسب‌وکارهای واقعی و معتبر حمایت شوند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد: برای معرفی بهترین‌ها باید ملاک‌هایی وجود داشته باشد. فرآیند ارزیابی و تبلیغات برندها باید توسط بخش خصوصی انجام شود، از جمله تشکل‌ها و موسسات دانش‌بنیان که در حوزه ارزیابی و ارزش‌گذاری برند فعال هستند.

وی همچنین به مسئله تندیس‌فروشی اشاره کرد و گفت: برخی افراد با پرداخت پول‌های کثیف به عنوان برند برتر انتخاب می‌شوند، در حالی که برندهای واقعی و با کیفیت ممکن است از این پول‌ها استفاده نکنند.

 شاه‌میرزایی تاکید کرد : مصوبه کمیسیون برند جلوی تندیس‌فروشی‌ها را خواهد گرفت و این سیاست در دولت چهاردهم نیز تایید شده و با قوت دنبال خواهد شد.

خبر پیشنهادی:  فولاد سبز، کلید حل بحران محیط زیست در صنعت فولاد

علیرضا شاه‌میرزایی اعلام کرد: طبق مصوبه کمیسیون برند کشور، تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت ارشاد، صداوسیما، شهرداری‌ها و وزارتخانه‌های دیگر در این کمیسیون حضور دارند.

وی افزود : سازمان مدیریت صنعتی به عنوان تایید صلاحیت برگزار کنندگان رویدادهای برند انتخاب شده است  و خود ارزیابی برندها را انجام نمی‌دهد. هدف اصلی این مصوبه جلوگیری از تندیس‌فروشی است.

شاه‌میرزایی از رسانه‌ها خواست که در اطلاع‌رسانی دقیق به مردم کمک کنند و از همکاری با رویدادهایی که تایید صلاحیت از سازمان مدیریت صنعتی ندارند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد : جلوگیری از فعالیت‌های مخرب و متقلبانه می‌تواند فضای مناسبی برای فعالیت‌های واقعی و معتبر ایجاد کند.

وی همچنین به اهمیت صنعت تبلیغات و برندهای ایرانی اشاره کرد و گفت: در همایش دیپلماسی برند که چندی پیش برگزار شد، نمایندگان وزارت خارجه و وزارت گردشگری نیز حضور داشتند و بر ظرفیت‌های بالای برند ملی ایران تاکید کردند.

 شاه‌میرزایی افزود: باید برای تقویت برندهای ملی و شرکت‌های ایرانی تلاش بیشتری صورت گیرد تا ایران در ذهن جهانیان با برندهای معتبر و با کیفیت شناخته شود.

شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت اعلام کرد: برند سازی در کسب و کارهای مختلف باید تقویت شود. سازمان مدیریت صنعتی نیز نقش مهمی در این فرآیند دارد و باید از کسب و کارهای معتبر حمایت کند.

وی همچنین به اهمیت تمیز دادن پول کثیف از پول تمیز اشاره کرد و گفت: صنعت تبلیغات نیز باید به درآمدزایی ادامه دهد. ارزیابان و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این زمینه فعال هستند و باید از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی برای مارکتینگ و برند سازی استفاده شود.شاه میرزایی همچنین به همکاری اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در این فرآیند اشاره کرد و گفت : هیچ‌کس از اعضای کمیسیون برند با این موضوع مخالفتی نداشته است. وی ابراز امیدواری کرد که سازمان مدیریت صنعتی بتواند فرهنگ برندسازی و مارکتینگ حرفه‌ای را تقویت کند و مشکلات موجود در این زمینه را حل کند.

خبر پیشنهادی:  کنستانتره و گندله سنگ آهن گهرزمین، پرفروش‌ترین در بورس کالا

امیر حسین اسدی مدیرکل کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست خبری اعلام کرد: در کشور ما، تفکر بازارگرا هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. در تفکر بازارگرا، به نیازهای مشتری، خدمات پس از فروش، بازاریابی و ارزش‌های کالا توجه بیشتری می‌شود.ما باید به جای تمرکز بر تولید صرف، به زیست‌بوم تولید توجه کنیم. این زیست‌بوم شامل تجارت بین‌الملل، فرهنگ‌سازی، رفتارشناسی، آیین‌نامه‌ها، فناوری، دانشگاه‌ها، مدارس و پارک‌های فناوری است.در بحث رتبه‌بندی صنایع، ما نیازمند شاخص‌های علمی و کمی هستیم ؛ اما متأسفانه، هنوز نتوانسته‌ایم به درستی این شاخص‌ها را تعریف کنیم. ماده هشت قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، وظیفه‌ای را به دولت و وزارت صنعت محول کرده است تا کمیسیون ملی برند را با حضور دستگاه‌های مرتبط و اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل دهد.این کمیسیون باید ساختار برند سازی، تبلیغات بین‌المللی، حضور صنایع داخلی در بازارهای جهانی و انتخاب برندهای برتر را نظم دهد. امیدواریم با همکاری رسانه‌ها و اصحاب رسانه، بتوانیم این اهداف را محقق کنیم.

مسعود لطفی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت: در برخی بازارهای سرمایه جهان80 درصد وزن ترازنامه ، در دارایی نامشهود می باشدکه بخشی از آن مربوط به نفوذ برندها در بازار است اما در بازار ایران وزن دارایی نامشهود 3 تا 5 درصد است و این یعنی در حوزه برند عقب ماندگی های زیادی داریم.

وی همچنین تصریح کرد تبلیغات گمراه کننده ، تقلب و جعل در رتبه بندی برندها ، موجب تجارت ناعادلانه می شود که هم به اعتماد عمومی لطمه می زند و هم مصرف کننده را گمراه می کند و هم به دارایی های نامشهود خسارت می زند.

خبر پیشنهادی:  شرکت بیمه آتیه فراگیر فولاد خوزستان، جایگاه نخست خدمات بیمه البرز را از آن خود کرد

نظام برند سازی ، دارایی نامشهود بنگاه های کشور را ارتقاء می دهد.

وی افزود : کسی که از تندیس فروش، تندیس می گیرد قبل از آنکه به دیگران ضربه بزند ، به خود ضربه می زند چون اعتماد به نفس کاذب می دهد و راه رشدش را می بندد.

لطفی در ادامه عنوان نمود: هدف سازمان مدیریت صنعتی از ساماندهی رویدادهای حوزه برند ، ،فرآیند علمی و به دور از هر گونه تندیس فروشی است . سازمان سره را از ناسره تشخیص می دهد و با ارزیابی های علمی بخش خصوصی ارزیابی برند رقم می خورد.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی به اهمیت  آیین نامه ساماندهی تبلیغات و کالاها و خدمات موضوع ماده 8 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال 1394 اشاره کرد و افزود آیین نامه مربوط در همان سال تصویب شده و کمیسیون ملی ویژند ( نشان ) ( برند )  نیز تشکیل شده است .

وی در ادامه عنوان نمود سازمان به دنبال توسعه ظرفیت مدیریت کشور است و همواره توجه ویژه به کالا و خدمات ایرانی دارد.

مسعود لطفی افزود سازمان مدیریت صنعتی بصورت جدی از اصحاب رسانه انتظار دارد در رتبه بندی , اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه برند نقش موثری ایفاء نماید.

در پایان این نشست خبری مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی به سه برنامه آتی سازمان اشاره نمود . که برنامه اول آن طراحی مدلی جهت  آموزش و رتبه بندی مشاوران خدمات کسب و کار می باشد برنامه  دوم طراحی مدل شایستگی  جهت مدرسین دانش مدیریت کاربردی و در نهایت اعطاء گواهینامه سازمان مدیریت صنعتی  به افرادی که ارتقاء خود را دنبال می کنند.

برچسب ها :

ناموجود