تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر : 1529

بررسی اهداف بانک ایران زمین برای جایگاه نخست؛مراقبت و دانش، ۲ بال پرواز ایران‌ زمین در بانکداری نوین

بررسی اهداف بانک ایران زمین برای جایگاه نخست؛مراقبت و دانش، ۲ بال پرواز ایران‌ زمین در بانکداری نوین
بانک ایران زمین هدفگذاری خود را برای قرار گرفتن در جایگاه نخست کشور در کلیه زمینه ها را بر پایه ارائه خدمات نوین بانکی، حمایت از اقشار کم‌درآمد، اعطای تسهیلات سریع و آسان، حمایت مالی از تولیدکنندگان در جهت توسعه اقتصاد ملی قرار داده تا با بازاریابی و برنامه ریزی منسجم، همت و تلاش مضاعف کلیه کارکنان خود به این مهم دست یابد.

به گزارش کانیار، تعیین تکلیف سریع و به موقع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در حداقل زمان ممکن، بررسی تحلیل نحوه عملکرد مسئولین شعب، نظارت و مدیریت صحیح روسای شعب با هدف دستیابی به افزایش میزان رضایت مشتریان و حمایت حداکثری از تولیدکنندگان، صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر توسعه اقتصادی برای تحقق بیش از پیش اهداف بانک ایران‌زمین برای کسب جایگاه نخست کشور با ارائه خدمات نوین بانکی است.

امروزه بانک‌ها مدام سعی برآن دارند که خودشان را با فناوری جدید تطبیق داده و خدمت بکری را در اخیتار مشتریان خود قرار دهند. نکته‌ای که در این بین حائز اهیمت است ارتقای دانش کارکنان بانک‌هاست که سواد خودشان را ارتقا دهند.

تبدیل شدن بانک‌ها به پلتفرمی برای ارتباط مشتریان به طیف وسیعی از خدمات است که بسیاری از بانک‌ها زیرساخت‌های سنتی مانند اعتماد مشتریان، دسترسی به سپرده‌های ارزان قیمت و دسترسی به اطلاعات مشتری را حفظ می‌کنند، ولی با تکیه بر این توانمندی‌ها به بقیه اتصال پیدا می‌کنند و برای مشتریان بزرگ سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند که از خدمات سایر دستگاه‌ها بی‌نیاز باشند. مهمترین راهکار در ترمیم شکاف دیجیتالی توجه به رویکرد آموزشی و توسعه خدمات جانبی است.

بانک ایران زمین، شرط لازم برای ارتقای قدرت رقابت پذیری را بهبود مستمر در بهره وری از نیروی انسانی می‌داند که در راه تحقق بخشیدن به اهداف ابلاغی و دستیابی به جایگاه مطلوب در تعامل با مشتریان، لازم است رؤسای شعب بیش از پیش به ارتقای بهره وری توجه کنند.

با توجه به تأثیر بانکداری الکترونیک بر سودآوری بانک‌ها، پیشنهاد می‌شود بستر‌های بانکداری الکترونیک به سرعت توسعه یافته، تا با بهبود عملکرد مالی بانک‌ها شاهد رونق هر چه بیشتر شاخص‌های اقتصادی باشیم. در حقیقت می‌توان گفت که پدیده بانکداری الکترونیک را یکی از دستاورد‌های تجارت الکترونیک عنوان کرد.

یادگیری و افزایش سطح دانش الکترونیک کارکنان از اولویت های بانک ایران‌زمین است که این روند به بهبود کیفیت زندگی کاری کارکنان در سازمان منجر می شود و آنان می توانند به عنوان افرادی متفکر، تحلیلگر و تسهیل گر ظاهر شده و برای ساختار و جامعه مفید باشند.

معاون طرح و برنامه بانک ایران زمین مراقبت و دانش را دو بال پرواز عنوان می‌کند که یک نیروی انسانی آموزش دیده و توانمند می تواند با این دو بال تحول ایجاد کند. کارایی و اثر بخشی دو مؤلفه اصلی و مهم بهره وری از منظر مدیران بانک ایران‌زمین است که کارایی به استفاده کارآمد از امکانات، منابع، محصولات و خدمات در فرایند عملیات اجرایی اتلاق می شود و اثر بخشی میزان نیل در تحقق اهداف ابلاغی است.

امروزه تحول شگرفی که در نظام پولی و بانکی جهانی به واسطه انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آمده است تا جایی که آثار عمیقی بر زندگی اجتماعی و اقتصادی افراد گذاشته و همزمان حوزه مقررات ضد پولشویی کنونی را با چالش جدیدی مواجه کرده است. دسترسی به بانکداری الکترونیکی و شبکه‌های اینترنتی، حاشیه امن مناسبی را در اختیار پولشویان قرار داده است.

همچنین توسعه خدمات الکترونیکی بانکی و در نتیجه آن ارائه خدماتی، چون اینترنت بانک، راهکار مناسبی برای کاهش هزینه ها، افزایش سرعت عملیات بانکی اراده خدمات متنوع‌تر و گسترش دسترسی به خدمات بانکی، جذب مشتری و درآمدزایی است.

مدیران “بانک ایران زمین” معتقدند که این بانک به عنوان بانک پیشتاز در ارائه خدمات بانکداری دیجیتال می‌تواند سرویس‌های مدرن بانکداری و خدمات دیجیتال را در جهت جذب مشتریان با تجربه متفاوت معرفی کند.

یکی از مسائلی که امروزه در فضای ارائه خدمات بانکی بایستی مورد توجه مسئولان بانکی قرار گیرد بحث ایجاد فضای امن برای مشتریان است تا از این طریق بتوان خدمات نوینی را برای متقاضیان ارائه کرد.

“بانک ایران زمین نیز همانند سایر بانک‌ها توانسته با اصلاح زیرساخت‌های و ارائه خدمات بکر مشتریانی بسیاری را جذب کند. به عنوان مثال در بحث آموزش نیز با آگاهی‌سازی از فاش شدن اطلاعات بانک‌ها و مردم جلوگیری که سبب کاهش آمار تخلفات اینترنتی می‌شود.

بی شک در این رقابت تنگاتنگ در کشور، بانک ایران زمین با فراهم کردن زیر ساخت های لازم و توسعه خدمات دیجیتال خود به مشتریان، گام محکمی در این عرصه برداشته است.

بانک ایران زمین با راه‌اندازی مرکز نوآوری ایران‌ زمین و مشارکت فعالانه و ارائه خدمات بانکی متنوع به فین تک‌ها و شرکت‌ های دانش‌ بنیان همواره در عرصه بانکداری نوین گام های موفقی برداشته است.

برچسب ها :