تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر : 7371

دستیابی به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید فولاد در دستور کار فولاد خوزستان قرار دارد

دستیابی به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید فولاد در دستور کار فولاد خوزستان قرار دارد
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری‌اسلامی‌ایران با هدف فراهم کردن فرصت‌ ارائه محصولات، خدمات، فناوری‌ها و ایده‌های تجاری کسب‌وکارها، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و سایر فعالان بخش‌ها و صنایع مختلف صبح امروز با حضور بازرگانان، سرمایه‌گذاران و تاجران بین‌المللی از ۱۲۰ کشور دنیا افتتاح شد.

به گزارش نماد اقتصاد، دکتر رضا طاهری رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه این مجموعه یکی از صادرکنندگان اصلی شمش فولاد در کشور محسوب می‌شود، گفت: فولاد خوزستان با هدف مشتری‌مداری و کیفیت قصد دارد قراردادهایی که در دستور کار دارد را با تعهد اجرایی کند.
وی با تاکید بر اینکه فولاد خوزستان از نظر صادرات با هیچ مشکلی مواجه نیست، خاطرنشان کرد: فولاد خوزستان در کشور از جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی برخوردار است و دومین تولیدکننده شمش فولادی و اولین تولیدکننده فولاد خام در کشور به شمار می‌رود.
طاهری با اشاره به اینکه فولاد خوزستان پروژه‌های زیادی را در دستور کار خود دارد، گفت: تولید آهن‌اسفنجی با عنوان زمزم ۳ با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن و همچنین تکمیل زنجیره تولید از جمله برنامه‌های در دست اقدام فولاد خوزستان به شمار می‌رود.
رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه از لحاظ تحریم‌ها هیچ نگرانی وجود ندارد، افزود: مردم استان خوزستان همانگونه که در دوران دفاع‌مقدس مردانه زیر بمباران دشمن ایستادگی کردند؛ امروز نیز ایستاده‌اند و هیچگونه نگرانی از بابت تحریم‌ها وجود ندارد.
طاهری در ادامه خاطرنشان کرد: «فخوز» طی ۷ سال آینده دستیابی به ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید فولاد را در دستور کار دارد. این در حالی است که فولاد خوزستان علاوه بر مصرف خود؛ بحث فروش به سایر کارخانجات را نیز در دستور کار دارد و در همین خصوص قراردادهای خوبی نیز منعقد شده است.
رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد خوزستان همچنین گفت: این مجموعه با ظرفیت تولید ۴ میلیون تن با سه محصول بیلت، اسلب و بلوم مشغول فعالیت است. این در حالی است که دسترسی به آب‌های بین‌المللی، اتصال به شبکه راه‌آهن و قرارگیری در جاده‌های ترانزیتی از جمله ویژگی‌های این شرکت بزرگ فولادی محسوب می‌شود.
وی در پایان به صادرات آهن‌اسفنجی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون قراردادهای متعددی برای صادرات آهن‌اسفنجی در حال انعقاد است. در همین راستا شرکت فولاد خوزستان در حال تکمیل زنجیره تولید است و از سوی دیگر برای صادرات نیز برنامه‌ریزی‌هایی را در دستور کار خود قرار داده و به ۲۸ کشور دنیا صادرات دارد.

برچسب ها :