تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۱۶
کد خبر : 7361

امین‌دهقان مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو:

افزایش کیفیت محصولات تولیدی شرکت نفت سپاهان با استفاده از دانش‌بنیان‌ها

افزایش کیفیت محصولات تولیدی شرکت نفت سپاهان با استفاده از دانش‌بنیان‌ها
مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو از تولید 9 محصول جدید در این مجموعه طی سالجاری خبر داد و در خصوص عملکرد این شرکت در حوزه صادرات محصولات مطالبی را مطرح کرد.

به گزارش نماد اقتصاد، دکتر فرهاد امین‌دهقان مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در جمع خبرنگاران گفت: این شرکت با توجه به ظرفیت‌های صادراتی در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در راستای دریافت معتبرترین گواهینامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.
مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به ۱۵ برنامه در طرح توسعه شرکت از تولید محصول «گریس کلسیم» برای نخستین‌بار در این شرکت خبر داد و افزود: ۹ محصول جدید در برنامه تولید این شرکت در دستور کار قرار دارد که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.
امین‌دهقان با اشاره به ۳ برنامه اصلی شرکت نفت سپاهان خاطرنشان کرد: پروژه F.R.W شرکت هم‌اکنون با ۹۰ درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی پروژه دوم را TDAE تولید محصول Green RPOعنوان کرد که ضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی؛ کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند.
به گفته‌ وی توسعه بازار عرضه مویرگی محصولات در شرکت کیمیا اسپیدی سومین برنامه شرکت برای امسال است که درصدد افزایش نمایندگی‌های توزیع مستقیم محصولات شرکت در سطح کشور هستیم.
مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با تاکید بر اینکه در سال گذشته با رسیدن این شرکت به حداکثر ظرفیت تولید بیش از ۷۶۰ هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید شده است، گفت: افزون بر ۵۰۰ هزار تن این محصولات راهی بازارهای صادراتی شده که ۴۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به‌ همراه داشته است.
امین‌دهقان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد ارز حاصل از صادرات وارد سامانه ارزی کشور شده است، از قاره آفریقا به ‌عنوان هدف ویژه صادراتی این کشور نام برد و افزود: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقایی با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو به ‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات موردنیاز این بازارها هستیم.
وی در ادامه افزود: محصولات روانکار شرکت نفت سپاهان تاکنون به ۱۱ کشور دنیا شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی عرضه شده‌ که با استقبال خوبی هم روبه‌رو شده است.
امین‌دهقان به همکاری میان تولیدکنندگان اصلی روغن موتور در کشور اشاره و تاکید کرد: این همکاری ضمن کمک به ثبات نسبی بازار داخلی در تأمین مواداولیه نیز مؤثر بوده است.
وی همچنین به عرضه محصول روغن موتور «مگلوب» این شرکت به کشور امارات متحده‌عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است؛ حضور نسبتا موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.
مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در پایان از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران‌خودرو هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور موردنظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

برچسب ها :