تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر : 7312

بیش از یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند

بیش از یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جذب بیمه شده جدید در این صندوق از مهم‌ترین اقدامات انجام شده طی فعالیت دولت سیزدهم است که در این مدت یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید به عضویت این صندوق درآمدند که معادل ۹۰ درصد عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

به گزارش نماد اقتصاد، بیت‌اله برقراری  در دیدار با استاندار زنجان افزود: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰

هزار نفر بیمه شده داشت ولی در این دولت تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

برقراری خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش ما می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این درحالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت مردمی اقداماتی قابل توجهی انجام شده که نیاز به تبیین دارد، تصریح کرد: ایجاد

یک میلیون شغل در سال بر اساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله این اقدامات شاخص است.

درد کارگران را درد خودمان می دانیم

استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه های اصلی مدیریت استان است.

محسن افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در شاخص های مرتبط به حوزه کار و تولید رتبه های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

وی به گره‌گشایی از مسائل تعاونی های مشکل دار استان اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص نیز با همراهی مسوولان کشوری اقدامات مطلوبی تا کنون انجام شده است.